Maya uppgift, Spelgrafik

Välj mellan något av de här två banorna.

Mushroom land

mushroom-3d-landscape-prop-render

Du ska skapa en bana till super mario som heter mushroom land. Här finns som namnet beskriver stora svampar. Kanske ett slott. En liten damm.

Vägen du ska gå på markeras av stenar.

 

Genomgång

Filer till genomgång

 


Old Factory

fac 01.jpg8900d80c-b2e7-461d-9ce5-57fbf4ef66c6Larger

DU ska skapa en port som leder ner till en underjordisk fabrik. Det finns en järnport som är stängd. Bakom järnporten fortsätter en trappa ner till en mörk korridor. I taket finns rostiga röra.

I slutet av korridoren kommer du till en fabrikshall. Där kanske finns en gammal rysk stridsvagn T-34. Eller en spitfire. Eller en jeep.

 

Tutoirals för Spelgrafik

Eftersom vi har köpt licenser Maya kan du själv ladda ner här http://students.autodesk.com/

och installera på din egen dator hemma. Det kräver dock en del från din dator. Laptop fungerar för enkla modeller. Om du har tid kan vi skapa ett spel av dina modeller.

Var bara medveten om att din laptop är lite för svag för att kunna skapa mer avancerad grafik.

 

Exempel på arbeten inom spelgrafik

Högskolestudent har gjort det här

Fantasyscen i UDK editor

Exempel på grotta

 

box2

Tutorial steel box

walling

Skapa en vägg

Detaljera väggen

 

Skapa en enklare vägg

HÄr är min tutorial hur du gör en enkel vägg

maxTUT screen

wall diffuse 01

normal2

Texturera väggen

Skalgubbe

Texturera Tutorial Maya och PhotoShop

frontPaGE

 Här lär du dig att UV-mappa en enklare modell och skapa en textur i PhotoShop.

Bilder och modeller till tutorial

Textur Tutorial

Avancerad Modelleringtutorials Maya

Spitfire

Ladda ner bilderna på spitfire. Högerklicka och välj  "spara mål som..." eller "save target as..."

 

Tank

Ladda ner bilderna på den här gamla ryska tank. BT-2. Högerklicka och välj  "spara mål som..." eller "save target as..."

Här står det hur du skapar en tile i PhotoShop

Här står det hur du kan UV-mappa i Maya

Här står det hur du UV-mappar något mer avancerat i Maya

 

Grunder i Unreal editorn 1 2 3 4

 

 

 

Betygsättning

Jag betygsätter det här.

Hur detaljerat du arbetat

Självständigt problemlösande

Om du kan texturera

Om du har tänk på skalorna i arbetet

Hur avancerad modellering du har utfört.

Bonus

Du drar in din level på editorn och skapar ett enkelt spel där